Returnerar

Eftersom vi förstår att det kan vara knepigt att köpa online då du inte har produkten i dina händer när du beställer, har vi 30 dagars öppet köp. Om 30 dagar har gått sedan ditt köp kan vi tyvärr inte erbjuda dig en återbetalning.

För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Den ska också vara i originalförpackningen. Flera typer av varor är undantagna från att returneras, till exempel intima eller sanitetsgods.

Köparen är ansvarig för att betala eventuella fraktkostnader för den returnerade varan. För att slutföra din retur behöver vi ett kvitto eller köpbevis.

Skicka dina returer till:

Everyday Baby AB

Svetsarevägen 1

291 36, Kristianstad, Sverige

Om du vill meddela oss om din retur eller har några frågor, vänligen maila oss på return@everydaybaby.com

Återbetalningar
När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att meddela att vi har tagit emot din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.

Om du blir godkänd kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod, inom ett visst antal dagar. Vi kan inte återbetala till ett annat konto än det konto som betalningen gjordes från.

Försenade eller saknade återbetalningar
Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning publiceras officiellt.

Kontakta sedan din bank. Det är ofta en viss handläggningstid innan en återbetalning bokförs.

Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss på return@everydaybaby.com

Utbyten
Vi byter endast ut varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta den mot samma vara, skicka oss ett e-postmeddelande på return@everydaybaby.com och skicka din vara till:

Everyday Baby AB

Svetsarevägen 1

291 36, Kristianstad, Sverige

Fel eller skadad vara
När det gäller eventuella återkrav följer Everyday Baby AB den svenska lagen " Konsumentköpslagen ", (besök www.konsumentverket.se för mer information). Om en vara är defekt har du enligt svensk lag rätt att kräva återbetalning. Kontakta oss på return@everydaybaby.com för att meddela oss om din defekta vara.

Frakt
Du kommer att stå för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Beroende på var du bor kan tiden det kan ta för din utbytta produkt att nå dig variera.

Om du skickar en vara/varor över 750 SEK bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att ta emot din returnerade vara.

Returer vid betalning med Klarna
När din retur är klar får du en uppdaterad faktura från Klarna.

Du får din återbetalning från Klarna inom 5-10 arbetsdagar till ditt valda konto.

Om du har några frågor om ditt Klarna-konto, vänligen kontakta Klarna kundtjänst .

Vid tvist
I händelse av tvist kommer vi att följa rekommendationerna från Allmänna reklamationsnämnden .